ونیر پرسلن , قیمت و مشخصات آن

ونیر پرسلن

ونیرهای پرسلن چیست؟

ونیرهای پرسلن روکشهای نازکی هستند که برای پوشاندن دندانهای فعلی شما بکار می روند. قبل از ساختن ونیرهای پرسلن قالب دندان های شما توسط یک دندانپزشک برداشته می شوند تا آزمایشگاه دندانپزشکی بتواند مجموعه ای را طراحی کند که کاملا مناسب بوده و لبخند زیبایی را برای شما ایجاد کند.. به گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، قرار دادن ونیرهای پرسلن یک فرایند دائمی است. قبل از قرار دادن مقداری از مینا باید از هر دندان برداشته شود که غیر قابل برگشت است. این مهم است که توجه داشته باشید که برخی از بیماران روند حذف مینای دندان را یک تجربه طولانی و ناراحت کننده می دانند.

 وجه تمایز لومینیرها و ونیر پرسلن

به نوشته سایت Lumineers.com ، لومینیرها شفافیت تر و حتی نازک تر از ونیرهای سنتی هستند. آنها همچنین قبل از کار گذاشتن نیاز به تراشیدن دندان ندارند و در عرض دو جلسه انجام می شوند. بر خلاف سنتی، لومینیرها کاملا  برگشت پذیر هستند و می توانند بدون آسیب دائمی به دندان در هر زمانی برداشته شوند.

ونیر پرسلن روکشهای چینی

لومینیرها از سریناتهای پرسلن ساخته می شوند که شکل اختصاصی پرسلن هستند. شرکت دن مات توضیح می دهد که پرسلن با کیفیت بالا مقاوم در برابر ترک خوردگی است و از نظر بالینی ثابت شده  است که تا بیست سال دوام خواهد داشت. هر مجموعه ای از لومینیرها دارای گارانتی پنج ساله و تضمین تعویض رایگان می باشد.

ونیر پرسلن پوشش دندانی

از آنجا که لومینیرها از نظر پوشش لک یا شکستگی دندان پیشگام هستند ، ممولا این روش تحت زیر مجموعه "زیبایی" قرار می گیرند. بنابراین، اغلب تحت پوشش بسیاری از برنامه های دندانپزشکی نیستند. با این حال، نشریه راهنمای دندانپزشکی مصرف کننده گزارش می دهد که در صورتی که این روش به عنوان یک "روند ترمیمی" در نظر گرفته شده است که از نظر پزشکی لازم الاجراست درصدی از هزینه می تواند تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار گیرد. با یک تماس با شرکت بیمه دندانپزشکی خصوصی خود قادر خواهید بود از جزئیات مطلع شوید.

 

موارد احتیاط نصب ونیر پرسلن

اگر چه لومینیرها نیازی به آماده سازی قبلی دندان ندارند و ارزان تر از ونیرهای پرسلن سنتی هستند، اشکالات مهمی دارند. مجله لبخند جدید من گزارش می دهد از آنجا که لومینیرها نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارند، اغلب یک شکاف بین لومینیرها و دندان وجود دارد. در نتیجه، خطر بالقوه پوسیدگی دندان و بیماری لثه وجود دارد. همچنین، بر خلاف ونیرهای پرسلن که

یک انتقال آرام بین دندان های موجود و پرسلن در آنها وجود دارد، ممکن است در مورد لومینیرها یک اتصال قابل توجه وجود داشته باشد.

12 Jun 2016